31 Ağustos 2006

Acika

Kahvaltimsi tad olarak adlandirabiliriz acikayi. Uzun yillar önce ablamin kayinvalidesinden böyle bir tarif almistim. Arada bir evde yapiyordum, tarifini vermek istiyorum. Bir süre önce Yugoslav arkadaslarimiz bizi ziyarete geldiginde de yapmistim. Arkadasim tarifini aldi, hatta evdeki acika dolu kavanozu ona hediye etmistim.

Malzemeler:
  1. 4-5 kasik Antep biber salcasi
  2. 2 kasik domates salcasi
  3. yarim cay bardagi zeytinyagi
  4. tuz, karabiber, kirmizi toz biber
  5. 100-150 gr azicik iri birakilmis halde dövülmüs ceviz (baklavalik diyelim biz en iyisi cevizin iriligi icin)
  6. 2 dis sarimsak iyice ezilmis

Bu malzemeyi hep birlikte karistiralim. Buzdolabinda bir kac saat bekletelim ve ince dilimlenmis ekmeklere sürüp servis yapalim.

3 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Sunacım,
Acikandan yaptım inan siteye bakarsan görürsün.Yalnız benimkiler fazla güneşlendikleri için fazla kızardılar.Resmen güneş yanığı gibi oldular.Canım ellerine sağlık.

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgiyle kal.

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık.Tarifi Gül'den (damak tadı)görüp geldim.Biz bu tarife baharat da ekleriz ve çemen deriz.Çok severim ben de.

Adsız dedi ki...

Suna'cığım çok afedersin yorumumu göremedim demiştim ya meğer tarif kısmına yazmışım.Şimdi anladım.Tekrar ellerine sağlık:))